Viitorul comerțului online se întâmplă deja în China

0

Viitorul comerțului este prezent deja în China. Cum își fac cumpărăturile tinerii din generația Z și în funcție de ce criterii își aleg produsele.

Când Milky Guan, studentă la Universitatea Shanghai, cumpără cosmetice nu este interesată de magazine sau de nume de branduri mari. În schimb, tânăra de 20 de ani se bazează pe site-ul Xiaohongshu, o combinație de rețea socială și ecommerce, pentru a vedea ce este la modă și ce nu.

Pe Xiaohongshu, Guan urmărește un influencer popular în zona de beauty, care-și învață urmăritorii cum să se machieze. În timpul unei transmisiuni în direct, Guan a cumpărat câteva produse în doar câteva minute prin linkuri ce erau integrate în video.

Milky Guan face parte din Generația Z, adică s-a născut cu telefonul mobil în mână și pe rețelele sociale, și este natural pentru ei să cheltuiască banii direct în conturile de social media.

Chinezii din generația Z nu sunt impresionați de reclame, branduri și magazine online și preferă să cumpere bunuri sugerate de influenceri pe platforme de social media, livestreaming și așa mai departe.

Astfel, ceea ce se întâmplă acum în China ne oferă o imagine viitorului comerț online. Produse în valoare de peste 413 miliarde de dolari vor fi vândute în China până în 2022 prin intermediul platformelor social media/e-commerce, adică de cinci ori mai mult decât în 2017, potrivit unui studiu al Frost & Sullivan. Sigur, comerțul online tradițional va fi în continuare majoritar, dar o parte consistentă de achiziții se vor face astfel.

Rețelele sociale din China integrează servicii de comerț online

În acest trend intră gigantul Alibaba sau Bytedance, compania care operează TikTok, dar și jucători atipici precum iQiyi, Netflixul Chinei.

De exemplu, atunci când utilizatorii urmăresc un serial pe iQiyi aceștia primesc linkuri în partea de jos a ecranului care-i trimit la mall-ul…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.