Test Toyota RAV4 2.5 Hybrid VVT-iE 4×4 Luxury 222 CP

0



Știți când apare un film nou dintr-o serie și toată lumea e nemulțumită că nu le egalează pe cele dinainte? Ei bine… nu e cazul acum: a cincea generație Toyota RAV4 e net mai bună decât primele patru. La un loc!

Foto: Bogdan Paraschiv

Mașina asta bate, de ani de zile, toate SUV-urile de pe planetă la vânzări. Constant. Cel mai bun exemplu este cel de anul trecut, când, deși a patra generație se afla în ultimul an de viață, nu i-a afectat câtuși de puțin poziția de lider al tuturor claselor de SUV-uri: nu mai puțin de 837.285 unități au fost comercializate, cu 3,5% peste 2017. Spre comparație, următoarele două modele care completează podiumul, VW Tiguan și Honda CR-V, au vândut în 2018 790.000, respectiv 744.251 unități.

Toyota RAV4

Practic, în afară de nume, totul e nou

În 2019, Toyota RAV4 a fost schimbat din temelii. Practic, în afară de nume, totul e nou. Povestea începe cu platforma TNGA GA-K, înrudită cu a modelelor Prius și Corolla, cu 57% mai rigidă decât fosta platformă Toyota MC. Bazându-se pe aceasta, inginerii au repoziționat toate componentele pentru a favoriza dinamica: rezervorul de benzină a fost avansat în fața punții spate, capota motorului și plafonul au fost coborâte (cu 1,5, respectiv 8 cm), la fel ca și scaunele (cu 15 mm), acumulatorul sistemului hibrid și… însuși sistemul de propulsie. Astfel, au reușit să distribuie mai bine masele pe punți (57/43% conform măsurătorilor Quattroruote) și să coboare la minimum centrul de greutate.

Toyota RAV4

Prima repercusiune este vizibilă la desenul exterior, cu siluetă plată și lungă și o gardă la sol de 19 cm (16,5 cm la fosta generație): noul RAV4 pare o viespe gata de atac. Pasajele rectangulare ale roților, asemănătoare cu cele de la Jeep, adaugă o notă de indestructibilitate, iar totalitatea muchiilor, care șterg cu buretele orice curbă, accentuează impactul vizual.

Bord RAV4

La volan se stă cu gambele înclinate, mai…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.