Test Toyota Corolla Sedan Hybrid 1.8

0

Trei zile: atât i-a luat gheișei să mă farmece. Nu cu aspectul sau cu dinamica, ci cu marele atu, imposibil de găsit la concurenți: excepționalul sistem de propulsie hibrid, care asigură un consum de nimic fără compromisul încărcării la priză. Test Toyota Corolla Sedan Hybrid 1.8. 

În 2018, Corolla s-a transformat dintr-un simplu model, într-o întreagă familie. Până anul trecut, Corolla era doar un sedan compact, cu doi frați: hatch-ul Auris și break-ul Auris Touring Sports. Odată cu noua generație, numele Auris a dispărut de pe piață, iar Corolla a devenit o familie cu trei membri: Sedan, Hatchback și Touring Sports. Astfel, japonezii au simplificat treaba.

În premieră, două versiuni hibride

În filmul nostru, rolul principal este jucat de versiunea Sedan. Aceasta poate fi configurată cu două motoare, la alegere: fie cu propulsorul aspirat, pe benzină, de 1.6 litri cu 132 CP, fie cu sistemul de propulsie hibrid. Ceilalți doi frați pot fi configurați și cu alte două motorizări: 1.2 turbo 116 CP și hibridul de top, de 178 CP, cu motor termic de 2.0 litri.

 

Astăzi îmi petrec ziua alături de cel mai emblematic sistem de propulsie pentru Toyota, hibridul legendar cu motor termic de 1,8 litri, care a trecut din nou prin mâna inginerilor niponi: teoretic, a devenit mai rafinat, mai performant și (cum altfel?) mai economic.

Platformă nouă, cu centru de greutate mai jos și caroserie mai rigidă

Stau la volan cu 26 mm mai jos decât la fosta generație, datorită noii platforme TNGA, folosită inclusiv de simbolul economiei, „zgârcitul” Prius. Nu numai că este mai rigidă decât precedenta cu 60%, pentru că folosește oțeluri înalt aliate, ci are structura complet modificată (motorul și bateria sunt montate mai jos, plafonul a coborât cu 20 mm, iar capota motorului stă mai jos cu 35 mm), fapt care a permis coborârea centrului de greutate cu 1 cm.

Citește testul cu Hyundai Ioniq 1.6 Hybrid DCT

În plus,…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.