Test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP

0



Într-un segment în care modelele comune au cel mai mare succes, noul Peugeot 508 sparge tiparele și joacă după propriile reguli. Test cu cea mai puternică versiune diesel, Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP, în echiparea de top, GT.

Uitați tot! Trageți aer în piept și deschideți ochii. Ce vedeți? Un coupé? Un sedan? Nu. Vedeți esența a aproape 130 ani de excelență în design auto, transpusă cu încă 130 în viitor. Așa arată cel mai fioros leu pe care l-ați văzut vreodată, răspunsul dat de Peugeot la succesul conformistelor VW Passat (183.288 unități vândute în 2018 în Europa) și Skoda Superb (81.410 unități). Totuși, noul 508 a apărut într-o perioadă în care toți colegii din segment pierd teren fără excepție: dacă acum 10 ani se vindeau 1 milion de unități anual, în 2018, cifra de vânzări a scăzut la numai 450.000, reprezentând sub 3% din totalul pieței din Europa.

test Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDI 180 CP 2019 (3)

Mai mult, pare că familiștii se simt atrași de modelele cu design banal, pe care le aleg în detrimentul superbelor Mazda6 (locul 5 în segment) și Kia Optima (locul 8 în segment). Ce face Peugeot în contextul dat?

Nu dă doi bani pe cifre, ci își croiește propria cale, lansând cel mai agresiv model din segment. Elementul definitoriu? Colții la vedere, care izvorăsc din blocurile optice full LED (standard la GT-Line) și „mușcă” din bara de protecție, cu rol de lumini de zi și de semnalizare.

Un altfel de sedan

Silueta de coupé, cu hayon plonjat, „alimentată” de cea mai mică înălțime din segment (1.403 mm) și sprijinită de jantele Augusta pe 19 inci (232 euro, standard de 18 inci), se termină cu stopurile LED 3D angulare, unite printr-o bandă fumurie. Un exterior de o agresivitate rarisimă, imposibil de găsit printre „familiste”.

Deschiderea ușilor fără ramă la geamuri îmi aduce în fața ochilor interiorul i-Cockpit arhicunoscut, care se împerechează atât de bine cu designul futurist…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.