Test drive – Volvo V60 Inscription D4 AT8

0

Toate break-urile Volvo de clasă medie lansate de-a lungul timpului au convins prin spațiu și utilitate. Acum, prin folosirea platformei SPA, noul V60 promite să împrumute o parte din confortul seriei 90.  

Poate nu mulți cunosc modelul Duett – primul break Volvo apărut în anul 1953, dar sigur toată lumea știe clasicele 850 Wagon și 960 Wagon, cu ale lor forme pătrățoase, probabil cele mai reprezentative modele break din istoria automobilului. Între timp, la Volvo, clasic a devenit avangardist, simplu s-a transformat în elaborat, iar suprafețele banale au devenit curbe și muchii armonioase, care transformă break-urile suedezilor din simple autoturisme utilitare, în mici opere de artă. Acum, gama a fost simplificată, pentru că noul V60 le-a înlocuit pe fostele V60 și V70, două modele aflate la limitele inferioară, respectiv superioară, ale clasei medii. Actualmente, în oferta suedezilor există doar trei break-uri: compactul V40, mediul V60 și marele V90.

Test drive - Volvo V60 Inscription D4 AT8

Pentru actuala generație, Volvo a apelat la platforma SPA, dezvoltată pentru seria 90, dar utilizată inclusiv de XC60. Suedezii au profitat din plin de modularitatea ei și au „jonglat” liber cu dimensiunile caroseriei: lungimea lui V60 a crescut cu 14 cm raportat la fosta generație, iar ampatamentul de 2.872 mm este cel mai generos din segmentul break-urilor de clasă medie. Fratele Volvo V90, are ampatamentul superior cu numai 7 cm, fapt care oferă multe indicii despre spațiul interior al lui V60.

Într-adevăr, patru persoane beneficiază de spațiu suficient, indiferent de talie, chiar dacă în ecuație intră trapa panoramică, precum în cazul exemplarului nostru (1.501 euro). Această a doua generație, cu plafon aproape orizontal, pemite un acces comod pe banchetă, și oferă un spațiu la genunchi de 11-46 cm, cu 22% peste cel al generației anterioare.

Două persoane călătoresc bine pe bancheta tare, dar corect profilată, cu locuri…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.