Test drive – Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TDI DSG

0

Noul rege al segmentului de SUV-uri compacte își face șah-mat concurenții cu noua armă letală: motorul turbodiesel de 2 litri cu 190 CP. Test cu versiunea de top, Highline. 

Iureșul creat de Tiguan în segment i-a amețit pe toți adversarii: dacă în 2017, germanul ocupa locul doi în Europa, după best-sellerul Nissan Qashqai, era evident, uitându-ne la progresul de 31% obținut anul trecut, că 2018 va schimba liderul. Astfel, la jumătatea anului, Tiguan a urcat pe prima poziție, cu 145.385 unități vândute, cu peste 10.000 mai mult decât Qashqai. Inima noului rege bate puternic: în gamă se află trei versiuni ale binecunoscutului TDI de 2 litri: una de bază, care dezvoltă 140 CP, cea intermediară de 190 CP testată de noi și una de top, de 240 CP.

Test drive - Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TDI DSG

Combinația dintre motorul diesel de 190 CP și transmisia automată DSG, deși identică cu cea de pe Seat Ateca testat în ediția trecută a revistei, se dovedește mai rafinată: datorită unei antifonări excelente, sunetul motorului nu pătrunde puternic în habitaclu nici la sarcini mari, așa cum se întâmpla la sora sa spaniolă.

Test drive - Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TDI DSG

Este o atmosferă relaxată, iar la viteze de autostradă doar zgomotele aerodinamice și ale trenului de rulare devin sesizabile mai ales în spate. Jantele mari, de 19 inci (644 euro) poartă o bună parte din ”vină”, de aceea, dacă nu aveți înclinații vădit sportive, mergeți pe roți mai mici, mai silențioase și, foarte probabil, mai economice.

Chiar și cu jantele mari, la 130 km/h Tiguan se mulțumește cu puțin peste 7 l/100 km, iar motorul rulează relaxat cu 2.200 rpm. Scăderea vitezei până la 100 km/h coboară turația la 1.750 rpm și asigură un consum de 5,8 l/100 km. Șoferul primește un selector pe tunelul central, de la care poate alege unul dintre cele patru moduri de rulare principale: Snow, Normal, Offroad și Offroad Individual. În plus, în modul Normal, apăsând tasta Mode aflată în centrul…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.