Test drive – BMW 118i

0

BMW a sperat că un motor în trei cilindri este soluția câștigătoare pentru eficiență. BMW 118i echipat cu motorul turbo în trei cilindri de 1,5 litri și 136 CP are multe calități dar nu este mai economic decât rivalii săi cu 4 cilindri. Test cu BMW 118i.

Toți producătorii premium au căutat soluții pentru a reduce consumul la modelele compacte. Astfel, atât la BMW cât și la Mercedes au apărut modele compacte cu puteri mai mici, unele sub 100 CP, și motoare de cilindree tot mai mică.

Însă calea de a dezvolta aceste motoare a fost diferită la BMW și Mercedes. Mercedes a decis să nu renunțe la configurația cu 4 cilindri și să apeleze la un partener (Renault) pentru a dezvolta motoare mici. BMW a decis să meargă pe mâna proprie și a imaginat o gamă modulară de motoare având la bază cilindrul unic de 500 cmc, astfel că pe aceeași bază au fost dezvoltate motoare cu 3,4 și 6 cilindri.

Motorul în trei cilindri de 1,5 litri face parte din familia B38 care desemnează apartenența la construcția cu cilindru unic, turbo și sistem Valvetronic de distribuție variabilă fără clapete de aer.  Acesta este disponibil în versiuni de 109 CP în BMW 116i și 136 CP în BMW 118i, modelul nostru de test.

Test drive - BMW 118i

Dacă v-ați gândit vreodată că trei cilindri sunt insuficienți pentru un Seria 1 v-ați înșelat. Motorul este
neașteptat de vioi pentru capacitatea lui și senzația de vigoare este dată de faptul că dispune de un cuplu generos de 220 Nm încă de la 1.250 rpm. Astfel, motorul trage foarte bine de jos și se descurcă bine cu masa mașinii cifrată la 1.380 kg.

Ce impresionează însă mai mult pentru un motor turbo este capacitatea lui de a se tura la turații înalte. În general, un motor turbo nu are o plajă prea largă de turație dar micul motor BMW urcă cu repeziciune până la 7.000 rpm unde începe zona roșie. Cei trei cilindri au aceiași vioiciune în a se tura ca vechile motoare aspirate…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.