Test Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 EAT8

0



Citroen C5 Aircross reprezintă ofensiva Citroën asupra celui mai iubit segment din Europa. În test versiunea pe benzină 1.6 PureTech de 180 CP, cutie automată cu 8 trepte și sistem Grip Control cu Hill Assist.

De peste 100 de ani Citroën scrie o frumoasă poveste în industria auto. Încă de la apariție, Citroën și-a creat o bună reputație prin patentarea a numeroase tehnologii inovative, dintre care amintim pe scurt modelul Traction Avant, primul automobil de mare serie cu caroserie autoportantă și tracțiune față, precum și celebrul sistem de suspensie hidro-pneumatic ce echipa începând cu anii 1955, revoluționarul model DS.

Citroën este și la originea apariției sistemului de faruri direcționale, foarte apreciate pe drumurile virajate, ce se regăseau pe modele DS și SM încă din 1970.

Mulți ani sinonimă cu „plutirea”, marca Citroën încearcă acum să rescrie istoria și să ne convingă că proverbialul confort se regăsește și dincolo de suspensiile hidropneumatice și anume în calitatea materialelor, habitabilitate, spații de depozitare, calitatea aerului din habitaclu, acustica și altele.

Cu gândul la raliuri

Pentru a face așadar uitată „hidropneumatica”, Citroën a gândit un nou sistem de suspensii, dar care beneficiază de peste 20 de patente în motorsport, practic o soluție tehnică mai economică, dar cu un efect similar grație amortizoarelor hidraulice progresive. Sistemul inspirat direct din cel utilizat în raliuri pe Citroën C3 WRC, se dovedește incisiv în special la viteze ridicate și în viraje.

test Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 EAT8 2019

Dar avantajele reale se remarcă la trecerea peste denivelările care sunt absorbite progresiv, suspensia controlând practic și faza de compresie, dar și pe cea de detentă (rebound), ceea ce are ca efect și diminuarea masivă a ruliului și amplifică senzația că mașina este lipită de drum.

test Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 EAT8 2019

Un efect secundar este întărirea gradului de amortizare pe măsură ce suspensia…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.