RCS va revoluționa SMS-ul și sunt câteva motive de ce să-ți pese

0

Comunicarea prin SMS-uri a ajuns să fie plictisitoare, în lumea în care putem atașa fotografii, GIF-uri și alte elemente vizuale pe platforme precum WhatsApp sau Messenger. Google și alte companii cred că știu cum să facă SMS-ul să fie cool din nou.

Răspunsul ar fi RCS sau Rich Communication Services. Acest RCS este un protocol online ales de Associația GSM (GSMA) în 2008 și este menit să înlocuiască standardul curent cunoscut ca SMS (Short Message Service) care există de prin anii 90.

GSMA este o organizație care adună mai mulți jucători: operatori telecom, companii de tehnologie, producători de dispozitive etc. Așadar, deoarece există multe opinii, abia în 2016 GSMA a venit cu ceva ce ar putea fi numit un standard, Universal Profile.

Totuși, de ce va revoluționa RCS mesageria și de ce ar trebui să te intereseze?

RCS va adăuga mai multe funcționalități mesageriei. Pe lângă textul scris, prin RCS vei putea trimite mai ușor fotografii high-resolution, GIF-uri, și clipuri video. Îți va putea spune dacă o persoană a primit mesajul și dacă a fost citit. De asemenea, îți va permite să scrii mesaje mai lungi și să atașezi fișiere mai mari. Practic, ai putea să folosești SMS-ul ca principala metodă de comunicare scrisă.

În acest moment, 55 de operatori telecom au promis că vor suporta RCS și mai multe companii producătoare de telefoane precum Samsung, Lenovo, LG, Microsoft și Google au spus că-l susțin, dar nu și Apple.

Google este marele jucător care sprijină RCS și le oferă suport operatorilor pentru RCS, dar, la urma urmei, operatorii sunt responsabili de introducerea și lansarea serviciului. Deocamdată, RCS a fost lansat de Verizon în SUA și doar pe telefoanele Google Pixel 3 și Pixel 3 XL.

T-Mobile a adăugat suport pentru Universal Profile pentru telefoanele Samsung Galaxy S7 și S7 Edge în iunie. Sprint a anunțat că va lansa RCS în noiembrie și…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.