primul test comparativ Dacia Duster TCe150 vs Nissan Qashqai 1.3 DiG-T160, Renault Kadjar TCe160 Primul test comparativ Dacia Duster TCe150

0



Noul motor turbo de 1,33 litri dezvoltat de Alianța Renault-Nissan și Mercedes-Benz a ajuns și sub capota lui Dacia Duster. Prilej pentru a realiza o primă comparație inedită între Renault Kadjar TCe160, Nissan Qashqai 1.3 DiG-T160 și Dacia Duster TCe150.

Globalizarea este răspunzătoare de multe nenorociri și victime colaterale însă uneori globalizarea poate avea și beneficiari colaterali. Unul dintre ei este Dacia Duster, care beneficiază de serviciile noului motor turbo de 1,33 litri dezvoltat de Alianța Renault-Nissan și Mercedes-Benz.

Acum câțiva ani unii dintre noi se uitau cu jind spre piața din Rusia unde Dacia vindea prima generație Duster echipată cu un motor aspirat de 2 litri și 140 CP. Acel model nu a fost disponibil și la noi dar acum avem de unde alege, având la dispoziție 130 sau 150 CP.

test comparativ Dacia Duster TCe150, Nissan Qashqai 1.3 DIG-T160, Renault Kadjar TCe160

Să explicăm puțin. Noul motor cu 4 cilindri în linie și 4 supape pe cilindru are cilindreea de 1.332 cmc, distribuție variabilă pe admisie și evacuare, presiune de injecție mărită la 250 bar și un tratament special pentru suprafața cilindrilor cu o acoperire metalică care reduce frecările, tehnologie împrumutată de la Nissan GT-R. Varianta lui Mercedes-Benz are în plus dezactivare parțială a cilindrilor 2 și 3 la turații cuprinse între 1.200 și 3.800 rpm.

Noul motor este sau va fi disponibil în cinci trepte de putere: 115, 130, 140, 150 și 160 CP. Pe Nissan Qashqai și Renault Kadjar facelift sunt versiunile de 140 și 160 CP în timp ce pe Dacia Duster se pot comanda versiunile de 130 și 150 CP. Duster este disponibilă deocamdată doar cu transmisie manuală cu 6 trepte, cea automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj urmând să fie disponibilă din august.

Aceeași cutie automată nouă cu 7 trepte și dublu ambreiaj care este produsă de Getrag este disponibilă opțional la ambele versiuni ale lui Renault, de 140 și 160 CP și la versiunea de top de 160 CP de la Nissan. Dacia este…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.