Mașinile mai proaste decât Dacia la testele de siguranță

0

S-au fabricat, în sfârșit, și mașini mai proaste decât Dacia când vine vorba de testele de siguranță NCAP. Două modele, dintre care un SUV cu bună reputație, s-au făcut de râs la testele de siguranță Euro NCAP.

Deși este o organizație independentă, Euro NCAP a devenit un reper de necontestat atunci când stabilești gradul de siguranță al unei mașini în fața accidentelor. Evident, mulți producători contestă, mai subtil, rezultatele celor de la Euro NCAP, mai ales atunci când nu sunt mulțumitoare.

E bine, totuși, să ai în vedere rezultatele acestor teste când vrei să-ți iei o mașină.

Sfârșitul lui 2018 vine cu surprize neplăcute pentru Jeep și pentru Fiat, care s-au făcut de râs, fiecare cu câte un model reputat.

Primul este Jeep Wrangler, SUV-ul de încredere pentru mulți șoferi, care are un preț de pornire de 50.000 de euro. Reputatul Wrangler a obținut doar o stea (din cinci) la testul de siguranță a pasagerilor. Pentru aceștia, mașina oferă o protecție de doar 50%. La siguranța copiilor a înregistrat o valoare puțin mai ridicată, de 69%.

Cele mai grave probleme apar la siguranța pietonilor, cărora le oferă siguranță într-un procent de doar 39%. În ceea ce privește sistemele electronice de siguranță, la care orice mașină ar trebui să exceleze în 2018, a avut un rezultat de doar 32%. Dezastruos, pentru o mașină de peste 50.000 de euro!

O altă mașină care s-a făcut de râs la testele Euro NCAP este Fiat Panda, un autoturism pe care-l vezi și pe la noi în număr destul de mare. Fiat Panda nu a obținut nicio stea la testele de siguranță, pentru că, în urma accidentelor simulate, s-a ajuns la concluzia că este un cazan pe roți, moarte curată în cazuri excepționale.

Oferă protecție de doar 16% pentru pasageri, iar sistemele de siguranță au fost punctate cu doar 7%.

Dacia Duster, mai sigură decât Jeep Wrangler și Fiat Panda

Deși…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.