Mașina românească senzațională care avea șanse să fie mai tare ca Dacia

0

Cu puțin timp înainte de Revoluția din 1989, industria auto ar fi putut să devină mai diversă și să creeze mașina cu adevărat românească, dacă nu s-ar fi distrus totul. Românii au vrut să creeze „mașina multifuncțională” care ar fi putut întrece popularitatea Dacia.

În 1988, inginerii de la Întreprinderea de Asistență Tehnică și Service pentru Autoturisme (IATSA) au primit, sub directivă, un proiect ambițios care ar fi putut schimba istoria industriei auto în România.

Precaritatea industriei românești și evenimentele socio-politice care au survenit în următorii zece ani, au dus la abandonarea proiectului, dar se făcuse deja un pas important. Iar dacă mașina ar fi fost lansată, Dacia și-ar fi putut vedea amenințată popularitatea

Mașina care ar fi putut fi cu adevărat românească (înainte de Dacia)

Proiectul a apărut în împrejurări clasice: la conducerea managementului IATSA fusese pus Gheorghe Poțincu care a venit cu o idee.

Mașina nouă se dorea o alternativă pentru Dacia Nova – atunci era în proiect. Se dorea crearea unui autoturism multifuncţional, de tip monovolum, formă aflată la mare vogă în epocă, cu denumirea generic de „Van”, a povestit pentru Adevărul inginerul Nicolae Cosmescu, desemnat coordonator al proiectului.

Realizarea „mașinii multifuncționale” a pornit de la zero – spre deosebire de Dacia, care a pornit de la Renault 12. Trebuia un design nou, dar care să fie în ton cu cerințele vremii. În acei ani, autoturismele monovolum erau în vogă și, cu toate că arătau ca niște dricuri, n-ar fi fost rău să producă și România asemenea modele.

Azi, se mai păstrează doar schițele pe hârtie și o caroserie afectată parțial de trecerea timpului, semn că cineva s-a străduit să facă din acel vis o realitate. În același timp, Dacia a ajuns și mai departe, devenind o mașină apreciată și de străinii din Vest, nu…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.