Google vrea să stai mai puțin pe telefon ca să evite soarta Facebook

0

Ne folosim telefoanele din ce în ce mai mult, iar asta nu ne face tocmai fericiți și cu atât mai puțin productivi. Google, spre binele nostru, va face ceva în sensul acesta. Dar o face și pentru că nu vrea să ajungă ca Facebook.

Sundar Pichai, CEO Google, a anunțat la conferința anuală dedicată dezvoltatorilor din 2018 o schimbare masivă în prioritățile companiei. El a prezentat o problemă pe care Google a observat-o în rândul utilizatorilor de telefoane.

„Există o presiune socială din ce în ce mai mare să răspunzi imediat la orice primești”, a declarat acesta. Aparent, oamenii vor neapărat să fie la curent cu tot, fenomen denumit „fear of missing out”, adică teama de a rata ceva ce se întâmplă. Google a preluat sintagma și a tranformat-o în „JOMO, the joy of missing out”, adică exact opusul FOMO.

În acest sens, Google a lansat Digital Wellbeing, o încercare a companiei de a convinge oamenii să reducă timpul pe care îl petrec atunci când îi folosesc produsele și serviciile.

Digital Wellbeing include măsurători care îți arată de câte ori ți-ai deblocat telefonul într-o zi sau numărul de ore pe care le-ai petrecut pe telefon. Are, de asemenea și o funcție care reduce treptat luminozitatea ecranului seara, când te pregătești de culcare, dar și un timer care îți permite să setezi limite personale pentru cât de mult vrei să irosești pe Instagram, de exemplu.

Motivația din spatele acțiunii Google

Deși pare o măsură ciudată, având în vedere că toate companiile de acest gen vor să le folosești serviciile cât mai mult timp, Google motivează simplu lansarea acestei funcții. Urmărește să înțeleagă obiceiurile utilizatorilor și să le îndrepte atenția asupra lucrurilor importante, cum ar fi petrecerea timpului liber cu familia, și nu în fața unui ecran. Potrivit lui Pichai, Google se simte responsabil să contribuie la ghidarea…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.