cum funcționează strategia diabolică a lui Zuckerberg

0

Parlamentul britanic a făcut publice 250 de pagini de documente care conțin discuții interne din cadrul Facebook. Avem confirmarea, dacă mai era nevoie, că lui Mark Zuckerberg și celor aflați la conducere nu le pasă de tine și de datele tale.

Ce învățăm din aceste documente este că cei de la Facebook erau preocupați de cum să valorifice datele pe care le au la dispoziție pentru a-și crește veniturile și cum să facă față competiției.

Totul a început săptămâna trecută, când o comisie a parlamentului britanic a confiscat documente de la compania americană Six4Three ce a dat în judecată Facebook pentru că rețeaua socială i-a tăiat accesul la datele utilizatorilor.

Six4Three avea o aplicație care le permitea utilizatorilor să caute prin pozele prietenilor de pe Facebook pentru a găsi fotografii cu aceștia în costum de baie.

Facebook le-a tăiat accesul la API în 2015 (același API de care a abuzat Cambridge Analytica pentru a fura informațiile a 87 de milioane de oameni). Acest API a fost creat de Facebook pentru a da acces dezvoltatorii de aplicații la datele utilizatorilor, dar unii dezvotatori s-au comportat într-un fel atât de rău, încât Facebook a decis să închidă API-ul în 2015.

Corespondența include mail-uri interne schimbate dintre Mark Zuckerberg și angajații rețelei sociale. Mail-urile au fost obținute de șeful Six4Three.

Ce am aflat despre Facebook din documentele făcute publice

În jur de 250 de pagini au fost făcute publice, iar Damian Collins, cel responsabil de ancheta împotriva lui Facebook, a semnalat câteva probleme.

  • Facebook le-a permis companiilor să aibă acces pe deplin la datele prietenilor utilizatorilor chiar după ce a anunțat schimbările de pe platformă din 2014/2015. „Nu este clar dacă utilizatorii și-au dat acordul pentru aceste date sau cum Facebook a decis ce companii să aibă acces la aceste date ale prietenilor…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.