Cum ar fi putut arăta Dacia, dacă Ceaușescu alegea alt producător de la care să se inspire

0

Rămas profund impresionat după o vizită în China, Nicolae Ceaușescu a vrut neapărat ca România să aibă o mașină proprie și așa s-a născut Dacia.

Încă de la început, au întâmpinat probleme, iar visul lui Ceaușescu de proiectare de la zero a unui autoturism românesc a fost distrus. Ar fi durat prea mult pentru ca toate etapele necesare construirii unei mașini proprii să poată fi realizate. Astfel, soluția a fost cumpărarea unei licențe de la un alt producător de mașini, unul străin.

Condițiile impuse de români au fost ca mașina să fie de tip limuzină, să aibă patru portiere și să poată transporta cinci pasageri. În ceea ce privește motorul, acesta ar fi trebuit să aibă capacitatea cuprinsă între 1100 și 1300 centimetri cubi și, neapărat, să meargă pe benzină.

Cum ar fi putut arăta primul model Dacia

„Concursul” s-a dat așadar între cinci mari producători de mașini: Renault, Fiat, Alfa Romeo, Peugeot și DKW. Fiecare a propus un design al mașinii ce urma să devină Dacia românească. Astfel, Dacia ar fi arătat diferit, în funcție de ce producător ar fi ales România.

Producătorul Afla Romeo a propus modelul Giulia 1300, care ar fi venit cu un motor de 1.3 litri.

Alfa Romeo Giulia 1300

Printre cele mai interesante modele a fost cel propus de nemții de la DKW. Mașina avea patru portiere și un motor de 1175 centrimetri cubi. Totuși, motorul era destul de demodat chiar și pentru perioada respectivă, pentru că era unul în doi timpi. Propunerea cu care au venit către România ar fi fost, aparent, și o modalitate prin care puteau depăși perioada dificilă prin care treceau la momentul respectiv. Aceasta este una dintre cele patru companii care au fuzionat pentru a crea Audi de astăzi.

DKW F102
DKW F102

Licitația a fost câștigată de francezii de la Renault. La început, în fabrica din România urma să se construiască modelul Dacia 1100. A luat naștere…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.