Cu BMW 525d Touring de la München-Nisa prin pasul Stelvio și Como

0

München, capitala Bavariei, este în centrul Europei. O zi de condus este suficientă pentru a ajunge în toate zonele importante din Europa. Noi ne-am deplasat de la München spre pasul Stelvio, lacul Como, San Remo și Coasta de Azur cu un BMW 525d Touring. O călătorie de vis de 2.200 km dus-întors.

După ce Alfa Romeo și-a botezat primul SUV Stelvio și Jeremy Clarkson declarase acum mai mulți ani că Transfăgărășanul este cel mai frumos drum din lume, iar Mazda a organizat primul test drive internațional în România tot pe Transfăgărășan, am zis că e timpul să facem o comparație. Care e mai frumos? Stelvio Pass sau Transfăgărășanul?

În acest scop, am pornit de la München cu un BMW 525d Touring, o mașină ideală pentru călătorii lungi cu familia. Germanii îi spun lui 525d „goldene mitte” adică alegerea optimă între 520d tot cu 4 cilindri ca și 525d, și 530 d cu 6 cilindri. Diferența dintre 520d și 525d este o turbină, 41 CP și 100 Nm în plus.

Ca să ajungi în pasul Stelvio, cea mai scurtă rută trece prin Garmisch-Partenkirchen, o stațiune celebră de sporturi montane. Pentru că înainte de toate, Garmisch este faimoasă pentru etapa din turneul celor 4 Trambuline, stațiunea germană având cea mai lungă trambulină din lume, de 140 metri.

Locul de desfășurare al etapei din Turneul celor 4 Trambuline a devenit cunoscut încă din 1936, unde pe această arenă –  Stadionul Olimpic de Ski – a avut loc a patra ediție a Jocurilor Olimpice de Iarnă pe 6-16 februarie 1936 la care au participat 28 națiuni, 755 sportivi la care au asistat 619.000 spectatori în total așa cum scrie și pe plăcuța comemorativă de la intrarea pe stadion.

De la Garmisch, drumul ne duce prin Austria, prin Fernpass, un pas alpin din Tirol, care ajunge până la 1.212 metri. Drumul nu este la fel de spectaculos ca în pasul Brenner spre exemplu, dar peisajul este superb. De altfel, Tirolul indiferent că…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.