aceasta e „broscuța” cu cel mai dificil trecut

0

Povestea de vreo opt decenii a lui Volkswagen Beetle a ajuns la final, cel puțin în Statele Unite ale Americii. Suntem în 2019, iar producția a fost oprită. Chiar și așa, această mașină a adunat, probabil, mai multe povești decât alte automobile cu o istorie poate la fel de bogată. „Broscuța”, cum au denumit-o românii, n-a mai atins niciodată popularitatea din anii ‘60. Se poate spune însă că este mașina care a făcut din Volkswagen compania care este astăzi.

Unii au numit-o mașina nazistă sau mașina lui Hitler, pentru că a fost concepută pe la sfârșitul anilor ‘30, când nazismul își începea perioada de ascensiune. Însuși Hitler a fost cel care a cerut fabricarea unui astfel de automobil. Dar nu nazismul a fost cel care a făurit-o, ci tendințele epocii interbelice și ideile inovatoare ale unor personalități marcante pentru lumea automobilismului, precum Ferdinand Porsche.

E bine să nu te gândești la Beetle ca la un produs al unui regim dictatorial. „Broscuța” a fost mai mult decât un mijloc ieftin prin care Hitler a încercat să seducă poporul german sărăcit de Primul Război Mondial. Sau, cel puțin, avea să devină mai mult de-atât.

VOLKSWAGEN BEETLE A FOST O MAȘINĂ PENTRU TOT POPORUL

La începutul perioadei interbelice, Germania se afla în sărăcie economică și socială, urmare a pierderii războiului. În timp ce toate statele occidentale își dezvoltau industriile auto, Germania părea că stă pe loc. Avea nevoie de un hit low-cost. Dar când vine vorba de astfel de mașini, SUA au fost lider de piață, pentru că au știut ce să le ofere cetățenilor cu venituri mici și medii.

Datorită lui Henry Ford, care a lansat Modelul T și a pornit atât revoluția industrială modernă, cât și industria auto, 33% din populația americană deținea un automobil în perioada interbelică. Ford Model T era o mașină ieftină și bună și un model pentru „Broscuța” de mai…

 

Citeste continuarea pe: AICI

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.